مجله اینترنتی خانواده اقتصادی

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

مجله اینترنتی خانواده اقتصادی

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

در اینجا سعی می کنم انواع لوازم خانگی بررسی کنم و سایت های مفید رو معرفی کنم.

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

ایران دنتال و بررسی قورت دادن سنگ لوزه

سه شنبه, ۱۹ مهر ۱۴۰۱، ۰۷:۴۶ ب.ظ | | ۰ نظر

در این مقاله ۵ نمونه از ارزان ترین یونیت دندانپزشکی ایرانی معرفی شده اند. اگر قصد خرید یونیت دندانپزشکی ارزان را دارید، مطالعه این مطلب را ازدست ندهید. به گزارش بازار، با توجه به مشکلات اقتصادی کشور ایران و بالا رفتن قیمت ایران دنتال خرید تجهیزات دندانپزشکی، بسیاری از دندانپزشکان به دنبال ارزان ترین یونیت دندانپزشکی ایرانی هستند. واقعیت این است که ارزان ترین یونیت دندانپزشکی، به معنای بی کیفیت بودن آن نیست. گاهی به دلیل کاهش آپشن های یک یونیت، می توان یونیت دندانپزشکی را با قیمت مناسب تری خریداری نمود. در این مقاله قصد داریم بیشتر در رابطه با انواع ارزان ترین یونیت دندانپزشکی ایرانی صحبت کنیم. بنابراین، اگر قصد خرید انواع یونیت دندانپزشکی ایرانی را دارید و قیمت آن نیز برای شما مهم است، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید. ارزان ترین یونیت دندانپزشکی ایرانی کدام است؟ یونیت دندانپزشکی در گروه وسایل لازم و ضروری یک مطب دندانپزشکی قرار می گیرد.

  • کف دست ها را به طور دورانی بر روی هم بمالید
  • هندپیس پروفیلاکسی
  • بی حسی موضعی
  • انواع هندپیس دندانپزشکی
  • لامپ دندانپزشکی
  • موتور ایمپلنت دست دوم
  • انواع مواد بیس و لاینر
  • آمالگام کارور

مسواک با سر چرخشی ضربانی، به دلیل شباهتی که با مسواک معمولی دستی دارد، برای کسانی که سر بزرگ را برای مسواک میپسندند، گزینه مناسبی است. برای تمیز کردن نقاط دور از دسترس دهان، سرهای کوچک مسواک بهترین گزینه به شمار میروند. اندازه مسواک برقی باید متناسب با سن فرد باشد؛ برای افراد ۴ تا ۱۲ ساله، باید مسواکهای برقی مخصوص کودکان که معمولا وزن کمی دارند و در دست گرفتن آنها راحت تر است خریداری شوند. نگهداری مسواک نیز یک کار مهم و پر اهمیت بهداشت دهان و دندان به حساب میآید. در صورت عدم نگهداری خوب، مسواک شما میتواند به دشمنی برای بهداشت دندان هایتان تبدیل شود. قبل و بعد از هر بار استفاده، مسواک خود را با آب گرم بشویید تا باقیمانده خمیردندان و غذا از بین الیاف آن خارج شود. باکتریها می توانند به راحتی در مسواکی که خوب شسته نشده رشد کرده و بار آینده که مسواک میزنید، ممکن است این باکتریها به دهان و دندان شما منتقل شوند.

  1. لیست تجهیزات دندانپزشکی حفاظت شخصی
  2. فورسپس کلامپ رابردم
  3. آینه: برای دیدن نقاط پشتی و غیر قابل دید دندان ها
  4. هد یا سر آنگل دارای کاتریج

آنتی بیوتیک هایی مانند پنی سیلین ، آموکسی سیلین و کلیندامایسین که برای دوران بارداری مجاز هستند، برای بیمار تجویز می شوند. عکس برداری برای آزمایشات و بررسی دندان ها که در طول جلسه دندانپزشکی انجام می گیرند، مورد ایمنی برای زن باردار نمی باشند و بهتر است تا بعد از زایمان به تاخیر افتند. این عکس برداری برای انجام بسیاری از اعمال دندانپزشکی واجب است. البته با محافظت مناسب در مواقع اضطراری می توان این عکس برداری را انجام داد. برخی زنان در سه ماهه اول بارداری که در حقیقت جنین در آسیب پذیر ترین حالت ممکن قرار دارد، از کارهای دندانپزشکی دوری می کنند. با این حال تا کنون موردی در رابطه با آسیب به جنین در این دوره ثبت نشده است. رعایت بهداشت دهان و دندان در طول بارداری مورد مهمی می باشد. بارداری تغییرات هورمونی در بدن مادر به وجود می آورد که به سلامت لثه ها آسیب وارد آورده و در نتیجه سلامت جنین را به خطر می اندازد. همچنین در صورتی که مادر برنامه ریزی دقیقی برای بارداری داشته باشد، می تواند قبل از اقدام برای بارداری مشکلات دهانی و دندانی خود را برطرف کند.

تجهیزات دندانپزشکی دست دوم

مراجعه به دندانپزشک ممکن است یک پدیده نسبتاً مدرن باشد ، اما آیا می دانید که مردم از حدود 500قبل از میلاد از آن استفاده می کنند. در آن زمان یونانیان باستان برای تمیز کردن دندانهای خود از مخلوطی که حاوی زنگار آهن و پودر مرجان بود استفاده می کردند. در ضمن مسواک ها دسته هایی از شاخه های درخت بودند که مردم به جویدن آنها می پرداختند. خوشبختانه ، مراقبت از دندان از آن زمان پیشرفت کرده است ، و اکنون ما ابزارهای مختلفی را در اختیار داریم تا به ما در مراقبت از دندان های خودمان کمک کنند. شما برای کمک به غذا خوردن ، روزانه به دندان های خود وابسته هستید و اعتماد می کنید. داشتن اطلاعات بیشتری در مورد دانستنی های دندان و اینکه چگونه رفتارهای شما بر سلامت دندان ها تأثیر می گذارد می تواند به شما در مراقبت بهتر کمک کند و باعث شود لبخندهای طولانی را در آینده حفظ کنید. دندان های شما مانند اثر انگشت شما می باشند: آنها منحصر به شما هستند.

تجهیزات عکاسی دندانپزشکی

عضوی از تجهیزات دندانپزشکی است که با آن در زیر آشنا خواهید شد. شاید اولین جیزی که در مطب دندان پزشک با آن روبرو می شوید این سرنگ ها باشند. آنها دارای دو سر هستند. یکی از سرها آب و از دیگری هوا خارج می شود. کاربرد این سرنگها اینست که دندان پزشک پس از تراش دندان شما باقیمانده ها را از دهان شما خارج کند. البته دندان پزشک با استفاده از سرنگ هوا قبل از عمل دهان شما را کاملا خشک می کند. این ابزار از یک دسته ی بلند و قلاب تیزی ساخته شده است. کاربرد این ابزار اینست که تراشیدن جرم هاو پلاکهای روی دندانهالیتوزیس چیست؟  ویا یافتن کیسه های بین دندانی را آسان میکند. دستگاهی است که کاربرد آن مانند انبرک دندانپزشکی برداشتن جرمها و پلاکهای روی دندان است. اما تفاوت آن با انبرک اینست که جرمهایی با حجم و تراکم زیاد را با استفاده از اسکالر تمیز میکنند. این ابزار که یک آینه ی کوچک است با یک دسته ی فلزی دو کاربرد برای یک دندانپزشک دارد. اول آنکه دندانپزشک می تواند با استفاده از آن تمام دهان را مشاهده کند. کاربرد دیگر آن اینست که دندانپزشک بدون استفاده از دست زبان شما را جابجا کند. تجهیزات دندانپزشکی فروشدندانپزشکی یکی از رشتههای پزشکی بسیار حساس و البته دارای تجهیزات و ابزار بسیار کاربردی و ظریف است، طراحی و تولید این وسایل طیف گستردهای از مهندسی پزشکی را در برمیگیرد. در این مقاله سعی داریم شما را با انواع تجهیزات دندانپزشکی، ابزار دندانپزشکی، لوازم دندانپزشکی و کاربرد آنها آشنا کنیم. مخاطب این مقاله از یک سو مراجعین به مطب های دندانپزشکی هستند و از سوی دیگر سایر متخصصین و افرادی که تمایل دارند اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهند. همچنین با جستجو در سایت میتوانید با این ابزار های و انواع اقسام آنها بخوبی آشنا شوید. همچنین میتوانید از طریق این لینک ها به فهرست لوازم دندانپزشکی، فهرست قیمت ابزار دندانپزشکی نیز سری بزنید. این مقاله بصورت دوره ای به روز خواهد شد. اگر به مطب دندانپزشک مراجعه کرده باشید احتمالا صدای مته و دستگاه ساکشن را شنیدهاید، انبرکهای دندانپزشکی و آینه و قلابها تنها بخشی از ادوات دندانپزشکی را تشکیل میدهند که در این بخش به معرفی بسیاری از آنها میپردازیم.

دانستنی های دندانپزشکی ایران

در این مطلب پانزده وسیلهی جراحی را معرفی میکنیم که وجود آنها برای دندانپزشکی ضروری است. این صندلی دندانپزشکی به چند سو میچرخد که برای انجام عملهای مختلف ایدهآل است. پیکربندی مدولار این صندلی به دندانپزشک اجازه میدهد یونیت دندانپزشکی را بر اساس شرایط و محیط خاص کار تنظیم کنند. کمپرسورهای هوا انواع مختلفی دارند. دندانپزشک برای خرید این دستگاه باید مدلی را انتخاب کند که مناسب نوع جراحیهایی که انجام میدهد باشد. یکی دیگر از تجهیزات دندانپزشکی دستگاه ساکشن است که دنپزشک بر اساس نیازهای خاص خود باید نوع مناسب آن را انتخاب کند. همچنین مراقبت و نگهداری از آن هم باید با دقت و با توجه به دستورالعمل سازندهی آن صورت بگیرد. این دستگاه نیز برای عکسبرداری دیجیتال از دندانها مورد استفاده قرار میگیرد. یکی از برندهای آن MyRay به سفلا دنتال گروپ تعلق دارد که یکی از سازندگان اصلی در اروپا با سابقهی بیش از نیم قرن فعالیت است. MyRay در اصل برای سهولت کار و عملکرد خوب طراحی شده است.

نکات برتر بهداشت دهان و دندان

شما ممکن است قادر باشید درهمان محل همیشگی درمان جراحی خود را درشرا یط تشدید ملاحظات مربوط به کنترل عفونت دریافت کنید. اما اگرنیاز به درمان اورژانسی دندانپزشکی دارید و به بیماری COVID-19 مبتلا شده اید، به بیمارستانی با امکانات مناسب ارجاع داده خواهید شد. در دوره کنونی با وجود انتشار کرونا چه کاری می توانم انجام دهم؟ COVID-19 ماههای زیادی در کنار ما خواهد بود. بنابراین مهم است که با حفظ یک رژیم غذایی سالم و رعایت اصول بهداشت دهان و دندان از سلامت دهان و دندان خود مراقبت کنید. همانطور که گفته شد برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند. کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است فضا نگهدارنده دندان جلو و این برای کسانی که به دنبال دندانپزشک با تجربه و انجام هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید. این مجموعه با رعایت پروتکل های بهداشتی در دوران کرونا منتظر شما عزیزان خواهد بود.

بهداشت دهان و دندان و دندانپزشکی

به همین ترتیب با عدم رعایت مناسب بهداشت دهان و دندان، در معرض مشکلات دندان قرار میگیرند. آیا باید درد دندان را در بارداری تحمل کرد؟ درد باعث تولید کاتکولآمینهای التهابی (جزئی از هورمونهای سیستم عصبی سمپاتیک که در پاسخ به استرس و حالتهای هوشیاری ترشح میشوند) شده که افزایش این کاتکولآمینها در زنان باردار مضر است. علاوهبر آن عفونتی که باعث ایجاد درد شده است، میتواند برای سلامت زن باردار و جنین او پُرمخاطه باشد. امروزه با پیشرفتهای تکنولوژی، درمانهای دندانپزشکی بهراحتی برای خانمهای باردار قابل انجام است. آیا انجام بیحسی موضعی در زنان بارداری مجاز است؟ بیحسی موضعی معمول دندانپزشکی برای خانم باردار و جنین او زمان شناخته شدهای ندارد. البته گاهی خانم حامله ممکن است مشکل فشار خون به دنبال بیحسی پیدا کنند که با استفاده از بیحسکنندههای مخصوص میتوان از آن جلوگیری کرد. آیا انجام رادیوگرافی دندان در زمان بارداری مجاز است؟ مطالعات ثابت کردهاند زیان اشعۀ ایکس دندانپزشکی بسیار ناچیز است.

  • دستگاه رادیوگرافی دندانپزشکی دست دوم
  • کاغذ آرتیکولاسیون
  • چیزل مینایی و ژنژیوال مارژینال تریمر
  • تشخیص زود هنگام حفره دندانی
  • تغییر شکل بافت لثه ایی که بیش از حد رشد کرده

روز دندانپزشک در تاریخ جهان و ایران چه روزی است؛ تاریخ دقیقا روز دندانپزشک در تقویم ایران، چه روزی است. روز جهانی دندان پزشک چه روزی است؟ در تاریخ جهان و ایران روز مشخصی را برای بزرگداشت روز دندانپزشک انتخاب کرده اند. روز 12 سپتامبر از سوی انجمن دندانپزشکی آمریکا و فدراسیون بین المللی دندانپزشکی FDI به عنوان «روز جهانی بهداشت  قورت دادن سنگ لوزه دهان و دندان» انتخاب کردهاند و روز 9 فوریه نیز بهعنوان روز جهانی دندان پزشک نام گذاری شده است. در کشور عزیزمان ایران براساس مصوبه هیات وزیران در سال 1362 روز 23 فروردین روز دندانپزشک و هفته آخر فروردین ماه هفته دندانپزشکی و برای قدردانی از زحمات دندانپزشکان نام گذاری شده است. در سال 1790 به این نتیجه رسیدند که 6 مارس را به روز جهانی دندانپزشک اختصاص دهند، زیرا در چنین روزی یک دندانپزشک آمریکایی به نام جان گرین وود اولین مهندسی دندانی را اختراع کرد. وجود اولین دندانپزشک در مصر باستان مربوط به 2600 سال قبل از میلاد مسیح می شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی