مجله اینترنتی خانواده اقتصادی

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

مجله اینترنتی خانواده اقتصادی

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

در اینجا سعی می کنم انواع لوازم خانگی بررسی کنم و سایت های مفید رو معرفی کنم.

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

پس همه تجهیزات پزشکی دارای مقاصد خاصی هستند و دقیقا به همین منظور تولید می شوند. تجهیزات معاینه اولین وسایلی هستند که در هنگام رفتن به نزد پزشک مورد استفاده قرار می گیرند. تجهیزات معاینه تجهیزاتی هستند که برای معاینه افراد استفاده می شوند. به طور مثال می توان تجهیزات زیر را جزء این نوع از ابزار و لوازم پزشکی دانست. معمولا در اولین مراجعه به پزشک، اولین چیزی که در دفترچه بیمه نوشته می شود، آزمایش یا عکس های تشخیصی است. برای گرفتن این آزمایش ها و عکس های مختلف، نیاز به یک سری تجهیزاتی است که به آن ها تجهیزات تشخیصی پزشکی گفته می شود. انواع دندان مصنوعی تجهیزات عمومی پزشکی تجهیزاتی هستند که در همه درمانگاه ها وجود دارند یا بهتر است بگوییم وجود آن ها برای تمامی درمانگاه ها، بیمارستان ها، مطب های دندانپزشکی و کلیه مراکز درمانی واجب است. بعضی از تجهیزات عمومی دندانپزشکی به شرح زیر می باشد. کلیه ابزار و لوازم پزشکی که می توانند در درمان بیماری ها موثر باشند، در دسته تجهیزات درمانی پزشکی قرار می گیرند.

توجه داشته باشید که برخی از دانشگاه های کانادا ممکن است از شما بخواهند تا واحدهای پیش نیاز مخصوصی را برای ورود به رشته دندانپزشکی بگذرانید. گذراندن دروسی مانند ریاضیات، شیمی و زیست شناسی قبل از اپلای در رشته دندانپزشکی الزامی است. امتحان ورودی کلیه دانشکده های دندانپزشکی در کانادا DAT (The Dental Aptitude Test) است که توسط انجمن دندانپزشکی کانادا یا همان CDA برگزار می شود. بخشی از پذیرش شما در دانشکده های دندانپزشکی بستگی به نمرات آزمون DAT دارد و بخش دیگر آن مربوط به انجام بقیه شرایط مانند بالا بودن نمرات درسی و یا رزومه قوی است. در حالت ایده آل شما باید حداقل از ۱ سال قبل از اقدام برای اپلای در دانشکده های دندانپزشکی کانادا در آزمون DAT شرکت کنید. آزمون DAT فرانسوی از ۳ بخش تقسیم شده است. دقت داشته بشید که هیچ بخش درک مطلبی در آزمون فرانسوی DAT وجود ندارد و مجموع کل سوالات این آزمون ۱۶۰ سوال است. برای کسب اطلاعات بیشتر به این سایت مراجعه فرمایید.

  • افزایش ارتفاع طول تاج ها
  • زیبایی دهان و دندان
  • علت اصلی عرق سوز شدن چیست؟
  • انواع روش های رادیولوژی تک دندان
  • مناسب نبودن طول تاج دندان ها
  • فرز توربین
  • ارتودنسی خود تنظیم

خطر احتمالی ناشی از میزان تشعشعات شدید نیست. به گفتهی شبکه اطلاع رسانی پرتویی در دانشگاه ایالتی آیداهو، هر فرد در ایالات متحده به صورت میانگین هر سال کمتر از 5 رم اشعه دریافت می کند. این به مرور زمان از قرار گرفتن در معرض روزانه منابع کوچک اشعه مانند تلفنهای همراه ، مایکروویو، هواپیما و عکسبرداری با اشعهی ایکس در بدن ما جمع می شود. مثل تمام موارد درمانی، در زمان عکسبرداری با اشعهی ایکس باید مزایای استفاده از این روشها به خطرات احتمالی آن سنجیده شود. به عنوان مادر شیرده حتما قبل از انجام هر روش درمانی حتی عکس برداری با اشعه ایکس در شیردهی از پزشک دربارهی اثر آن بر شیردهی سئوال کنید. بیان این موضوع که شما در دوران شیردهی و کسب اطمینان درمورد اثرات عکس برداری با اشعه ایکس در شیردهی، به پزشکان کمک می کند تا در صورت امکان از روشهای تشخیصی جایگزین استفاده کنند. روشهایی که کمترین تاثیر را بر سلامت شما و فرزندتان داشته باشد.

جرم با مسواک زدن پاک نشده و با عمل جرم گیری توسط دندانپزشک برداشته می شود. چگونه می توان از آماس لثه جلوگیری کرد؟ با رعایت بهداشت دهان ودندان به کمک وسایلی چون مسواک، خمیر دندان و نخ دندان و برداشتن پلاک میکروبی آماس لثه بوجود نمی آید. در صورتیکه پلاک تبدیل به جرم شده باشد، جرمگیری توسط دندانپزشک توصیه می گردد. آیا جرم گیری به دندان صدمه می زند؟ خیر، جرم دندان علاوه بر اینکه برای لثه و بافتهای نگهدارنده دندان مضر می باشد محلی نیز برای تجمع و تکثیر میکروبهای پوسیدگی زا است. با عمل جرم گیری تعداد این میکروبها دردهان به مراتب کمتر می شود. با برداشته شدن جرم، بیمار ممکن است با زبانش حس کند که دندانش خالی شده است. علت حساسیت دندان به سرما بعد از جرم گیری چیست؟ دندان دارای حس بوده و در ناحیه طوق بسیار حساس تر می باشد. وجود جرم بر طوق دندان به علت ضخامتی که دارد به عنوان یک عایق حرارتی عمل می کند و یا به عبارت دیگر جلوی حس دندان را می گیرد.

یکی از اقدامات گریز ناپذیر قبل از ارائه خدمات دندانپزشکی ایجاد بی حسی دندان بیمار است که می تواند بسته به محل بی حسی و بافت لثه بیمار میزان درد آن شدت و ضعف داشته باشد . به همین دلیل است که معمولا بیماران اعلام کنند میزان درد متفاوتی را در هر بار بی حسی تجربه کرده اند و گاهی در احساس درد زیاد دندانپزشک را مقصر می دانند. یکی از انواع بیهوشی و بی حسی همان بی حسی موضعی است که به طور معمول با تزریق در لثه و در نزدیکی موضع جراحی صورت می پذیرید و شما کاملا هشیار می باشید . به تشخیص پزشک ممکن است بیهوشی آرام بخش برای شما در نظر گرفته شود که به این صورت است که در بازوی شما تزریق وریدی انجام میدهد و علاوه بر آن از بی حسی موضعی هم استفاده می شود . روکش دندان شیری کودکان علاوه بر تزریق داروی بی حسی بیهوشی سدیشن نیز یکی از راه های ایجاد بی حسی است .

پس از درمان کامل نوبت به کاشت ایملنت دندان می رسد. در صورتی که نیاز مند به کاشت دندان باشید قدم اول برای این امر مراجعه به دندانپزشک و معاینه توسط یک پزشک متخصص است. دندانپزشک با بررسی و مشاهده وضعیت دندان های شما علاوه بر انتخاب نوع ایمپلنت روش مناسب برای کاشت آن را نیز به شما توضیح می دهد. مرحله ی اول عمل جراحی کاشت ایمپلنت معمولا با استفاده از بی حسی موضعی یا از طریق سدیشن انجام می شود تا بدین طریق استرس و نگرانی بیمار از بین رفته و درصد موفقیت ایمپلنت را افزایش یابد. این کار با استفاده از دارو هایی چون انواع مسکن ها، ضد دردها یا آرامبخش ها انجام می شود. این دارو ها به شکل تزریقی بوده که به داخل رگ های عضلانی زده می شود یا به داخل رگ های بافت لثه تزریق می شود. بعد از انجام بی حسی و تاثیر آن بر روی بیمار، دندانپزشک با استفاده از ابزار آلات پزشکی که از قبل استریل کرده شکافی را در لثه ایجاد می کند تا به استخوان فک بیمار دسترسی پیدا کند.

دندان هایی که تغییر رنگ زیاد یا لکه های بدرنگ دارند، بهتر است با لمینت پوشانده شوند.قدرت پوشش لمینت ها به مراتب بیشتر از کامپوزیت است. این موضوع نیاز بسیاری از مراجعان را برطرف می نماید. ضخامت لمینت کمتر از کامپوزیت های دندانی است و همچنین سایش کمتری ایجاد می کند. لمینت دندان ساختار دندان را اصلاح می کند و لایه ای است که رنگ نمی پذیرد و رنگ آن دقیقا مطابق با خواسته شما طراحی می شود. بلیچینگ فقط دندان هایتان را سفید می کند و ساختار دندان شما را تصحیح نمی کند. رنگ نهایی بلیچینگ چند درجه روشن تر از رنگ دندان فعلی شماست. مراقبت از فیشورسیلانت میزان سفید شدن آن به عوامل مختلفی بستگی دارد. طول عمر بلیچینگ بسیار بسیار کمتر از لمینت است. اگر به دنبال راهکاری طولانی مدت مطابق با سلیقه خود هستید لمینت انتخاب مناسب شماست و اگر می خواهید فقط دندان هایتان سفید شود، بلیچینگ راه حلی است که می توانید انتخاب کنید.

استفاده از دهانشویه ضروری نیست و تمام دهانشویهها نیز مفید نیستند. دهانشویههای حاوی لیسترین یا دی اکسید کلر با کشتن باکتریهای دهان کمک بزرگی به حفظ سلامت دهان و دندان و خوشبو کردن دهان میکنند. البته دهانشویه به تنهایی کافی نیست، بلکه در کنار رژیم غذایی مناسب، مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و ویزیت دورهای دندانپزشک اثر خود را به جا میگذارد. اگر از درد دندان یا فک رنج میبرید در اولین فرصت به دندانپزشک مراجعه کنید. دندانپزشکان مجرب کلینیک دندانپزشکی Tehran smile دلیل اصلی درد را تشخیص میدهند و آن را پیش از تبدیل شدن به مشکلی بزرگتر درمان میکنند. اهمیت مراقبت از دندانها به منظور جلوگیری از دندان درد، حفظ زیبایی لبخند و پرهیز از هزینههای گزاف دندانپزشکی بر کسی پوشیده نیست. بااین حال بسیاری از نقش سلامت دندانها بر سلامت عمومی بدن آگاه نیستند. ناراحتیهای دندانی ابتلا به دیابت، بیماریهای قلبی، عفونتهای سیستمی، ناتوانی در گفتار یا خوردن و عارضههای دیگری را به دنبال دارد که بعضی از آنها کشنده و مرگباراند. به هم فشردگی یا کج و نامرتب بودن دندانها بیماریهای لثه را در پی دارد که به نوبه خود به از دست دادن دندان میانجامد. مزیت درمان ارتودنسی فقط به داشتن دندانهایی سالم و مرتب محدود نمیشود. سطح زبان را هر روز تمیز کنید. با استفاده از پاک کننده مخصوص زبان میتوانید باکتریهای بیشماری را از روی زبان پاک کنید که در غیر این صورت به زندگی خود به ویژه روی سطح فوقانی زبرتر زبان ادامه میدهند. دندانپزشکی هروی باقی ماندن باکتریها روی زبان باعث بدبو شدن دهان میشود و به سلامت دهان و دندانها آسیب میزند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی