مجله اینترنتی خانواده اقتصادی

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

مجله اینترنتی خانواده اقتصادی

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

در اینجا سعی می کنم انواع لوازم خانگی بررسی کنم و سایت های مفید رو معرفی کنم.

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

برخی از کاربردهای رایج سونوگرافی چیست ؟ سونوگرافی می تواند با تشخیص و ارزیابی آسیب های بدن در شرایط مختلف برای تشخیص بیماری کمک کند. فروش تجهیزات دندانپزشکی رادیولوژی در کجا کاربرد دارد؟ امروزه رادیولوژی جزو جدا نشدنی از هر بیمارستان، درمانگاه و اماکن درمانی میباشد. رادیولوژی امروزه سه نوع کاربرد دارد: تشخیصی، درمانی و مصارف صنعتی. کاربرد تشخیصی: منظور کشف بیماریها، شکستگیها و استفادههای کنترلی در بعضی درمانهاست که با کمک آن میتوان بیمار را از طریق سوزن و لوله باریک جراحی نمود. کاربرد درمانی: منظور اشعه درمانی یا رادیوتراپی برای ریشه کن کردن تومورها و سرطانهاست که در آن مقدار بیشتری اشعه نسبت به رادیولوژی تشخیصی نیازمند است. مصارف صنعتی: در صنعت با اجسام بیروح و بیزندگی همراه هستیم. رادیولوژیست پزشکی است پس از گذراندن دوره پزشک عمومی، در رشته تخصص رادیولوژی به تحصیلات خود ادامه داده است. بطوریکه امروزه که رادیولوژیستها در برخی موارد (بعنوان مثال رادیولوژی اینترونشنال) کار درمانی هم مینماید اصلا نمیتوان رادیولوژی را پاراکلنیک نامید.

نقطه ضعف این درمان، آسیب رسیدن به دو دندان سالم است که منجر به پوسیدگی آنها نیز می شود. علاوه بر آن به دلیل تحریک نشدن استخوان، تحلیل تدریجی استخوان نیز به وجود می آید. این در حالی است که ایمپلنت دندان در اصفهان نه تنها به دندان های مجاور آسیب نمی رساند، بلکه کاشت ایمپلنت به دلیل تحریک استخوان ناحیه بی دندانی مانع از تحلیل استخوان می شود. هزینه ایمپلنت دندان جلو در اصفهان معادل قیمت ایمپلنت هر دندان دیگر در اصفهان می باشد و تفاوتی ندارد. برای پر کردن این نوع ناحیه بی دندانی، معمولا از پروتز متحرک استفاده می شود. پروتزهای متحرک با قلاب دور دندان قرار می گیرند. در این درمان با وجود اینکه نیازی به تراش دندان های مجاور نیست، اما سنگینی و فشار پایه ها به دندان های پایه منجر به لق شدن دندان های مجاور و در نتیجه پوسیدگی دندان ها می شود. در این مورد نیز می توان با کاشت ایمپلنت، علاوه بر حفظ زیبایی ظاهری، مانع آسیب رسیدن به دندان های سالم و استخوان فک شد.

  • بایگانی تصاویر و سیستمهای ارتباطی (PACS)،
  • تجهیزات چشم - لامپ شکاف ، دامنه جراحی
  • ترمیمی زیبایی
  • دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی
  • Zimmer Biomet Holding, Inc
  • عرضه محصولات با ارز دولتی
  • کنترل لمسی

میتوان گفت، که کنترل مهمترین قسمت تابلت است، قیمت تجهیزات دندانپزشکی دست دوم که قطع و وصل و انتقال آب و هوا به اینسترومتها را انجام میدهد. لایت کیور: لایت کیور نوعی هالوژن و LED میباشد، که واحد آن بر حسب میلی وات بر سانتی متر مربع است. جعبه جانبی: قسمت اصلی، یک باکس جانبی است که در داخل آن معمولا بزاق کش جداکننده آمالگام و منبع ذخیره آب قرار میگیرد. همچنین برد تغذیه، رگولاتور، ولتاژ چراغ دندان پزشکی و برد تابلت نیز در این قسمت قرار دارند. جداکننده آمالگام همانطور که از نامش مشخص است، وسیلهای است که کلیه آمالگامها را جدا میکند تا مانع از ریخته شدن آن به فاضلاب شود. بزاق کش نیز همانند ساکشن، خون و بزاق و سایر ترشحات داخل دهان بیمار را بیرون میکشد و معمولا نسبت به ساکشن جراحی از قدرت مکش کمتری دارد. پایه یونیت دندانپزشکی: یونیت و کلیه قطعات مربوط به آن، بر روی یک بازوی افقی نصب میگردند.

1) ساکشن بزاقی : بزاق دهان بیمار را خارج میکند و در بسیاری از مواقع، دندانپزشک آن را طوری در دهان بیمار میگذارد که تمام بزاق دهان او را تخلیه کند. 2) ساکشن هوایی : نزدیک موضعی که دندانپزشک مشغول کار بر روی آن است نگاه میدارند تا تمام مواد، مایعات و خردههای باقیمانده را که از ترمیم دندان جمع شده زا جمع کند. تیغ جراحی از فولاد تقویتشده با کربن استریل و دارای لبههای دقیق برش و درجه سختی دراز مدت که بیشتر مورد استفاده دندانپزشکان است طراحی شده است. برای پاک کردن جرم و پلاکها در حجم وسیع استفاده میشود. برای جابجا کردن مواد و گاز به داخل یا خارج دهان استفاده می شود . صندلی دندانپزشکی (بیمار) وسیلهای است که بیماری که در ناحیه دندان و لثه دچار عارضه است برروی آن مستقر میشود. برای ضدعفونی ابزار و سطوح در دندانپزشکی استفاده می شود. مناسب جهت کنترل و پیشگیری از انتقال میکروب ها و بیماریها از روکش کفش الیافی یا پلاستیکی استفاده میکنند و همچنین پزشکان برای محافظت در برابر تراوشات در حین کار از پیشبند و روکش آستین نیز استفاده می کنند .

تجهیزات پزشکی به دلیل حساسیت بالا و نظارت نهادهای مربوط به حوزه سلامت ( مانند اداره کل تجهیزات پزشکی)، فرد را نیازمند به کسب اطلاعات بیشتر در این حوزه مینماید. بنابراین اگر فردی قصد تاسیس بهترین فروشگاه تجهیزات پزشکی را دارد، شرایط حکم میکند تا در مورد این لوازم، برند، کیفیت و تامین کننده مربوطه اطلاعات کافی داشته باشد تا بهتر به مردم خدمت رسانی کند. تعمیرات تجهیزات دندانپزشکی pdf همانطور که پیش تر اشاره شد، فروش، تولید و واردات تجهیزات پزشکی میبایست مراحل اخذ مجوز از اداره تجهیزات پزشکی را طی کند. برای ثبت یک شرکت تجهیزات پزشکی، میبایست وارد سامانه imed شوید و مدارک لازم را به سامانه ارائه دهید. این مراحل به طور مفصل در سامانه توضیح داده شده است. یک شرکت تجهیزات پزشکی پس از ثبت شرکت، ممکن است نیاز به اخذ نمایندگی از برندهای تولید کننه تجهیزات پزشکی داشته باشد. سامانه آنلاین تجهیزات پزشکی زیمانو در سال 1399 با مشارکت چندین نفر از متخصصین مجرب و متعهد در حوزه کالای پزشکی، بهداشتی و فناوری اطلاعات تـأسیس شده است.

این روش می تواند برای بیش از یک دندان نیز تاثیر گذار باشد. راه دیگر برای جایگزین یک دندان (یا چند دندان) از دست رفته ایمپلنت است. ایمپلنت دندانهای مصنوعی هستند که روی لثه قرار نمیگیرند و یا با سایر دندان ها بریج نمی شوند، بلکه به فک شما تثبیت میشوند. پین های باریکی از جنس تیتانیوم با جراحی درون استخوان فک گذاشته می شوند، اباتمنت به پین متصل میشود، و روکش روی آن قرار میگیرد. این روند هفته ها طول می کشد، زیرا استخوان باید دوباره اطراف پین رشد کند. این گاردها همانند پوشش دندان ورزشکاران نیستند. این گاردها که اسپلینت نیز نامیده می شوند، در شب برای حفاظت شما از آسیب رساندن به دندان ها در هنگام دندان قروچه (عادت ساییدن دندانها) و تسکین درد مفصل گیجگاهی (TMJ) مورد استفاده قرار میگیرند. دندانپزشک یا متخصص ارتودنسی شما این نوع گارد را برای شما متناسب می سازد. آنها معمولا از جنس نوعی پلاستیک ساخته میشوند.

اقدامات پیشگیرانه جهت حفظ سلامت بیماران از جمله وظایف دندانپزشکان است. ممکن است بیماران متوجه اقداماتی مانند استریل لوازم دندانپزشکی و یا سایر روش های کنترل عفونت در دندانپزشکی نشوند، زیرا بسیاری از این مراحل دور از دید بیمار انجام میشود. فرآیندی است که بهوسیله آن تمام سلولهای زنده و ویروسها از بین رفته و یا از روی یک شیء زدوده میشوند . استریل کردن یک اصطلاح مطلق بوده و علت آن،این است که تقریبا اشیاء به حالت استریل باقی نمیمانند. حتی اگر یک میکروب زنده در یک محیط یا روی یک شیء وجود داشته باشد آن شیء یا محیط استریل نخواهد بود . روند کلی استریلیزاسیون از 6 مرحله تشکیل یافته است. بهتر است وسایل آلوده قبل از شستشو در یک محلول ضد عفونی کننده قرار بگیرند. قرار گرفتن در این محلول ها از خشک شدن خون و مایعات بافتی بر روی ابزار جلوگیری می کند . برس شستشو وسایل را در پایان کار با آب فراوان شسته و اجازه دهید به سرعت خشک شود.

که یونیت های شلنگ از بالا احتمال خطر سقوط توربین، ایرموتور و یا پوآر را از بین می برد. ضروری است که یونیت دندانپزشکی به طوری طراحی گردد که وسایل به راحتی در دسترس دندانپزشک قرار گرفته و انتشار عفونت را به حداقل برساند. 1) پایه و بازوی یونیت: یونیت دندانپزشکی و کلیه قطعات مربوط به آن از جمله چراغ یونیت برروی یک بازوی افقی نصب می گردد. 2) چراغ یونیت: مقدار نور لازم را برای کار دندانپزشک فراهم نموده و باید نوری سفید، سرد و بدون سایه ارائه دهد و در مقابل آب تا حد مناسبی مقاوم باشد. شدت نور در یونیت بستگی زیادی به نوع و جنس شیشه منعکس کننده (Reflector) که در پشت لامپ قرار گرفته است، دارد و غالباً شدت نور از 24000 تا 8000 لوکس قابل تنظیم می باشد. رنگ نور چراغ باید مانند نور آفتاب باشد زیرا نور ناکافی و زرد رنگ باعث خستگی مفرط چشم دندان پزشک می شود. تجهیزات لابراتواری دندانپزشکی نور تابیده شده از چراغ فقط محیط دهان (تقریباً یک مستطیل 10 در 15 سانتی متر) را روشن کند.

یونیت دندانپزشکی معمولاً طوری طراحی می­شود که سایر ابزارآلات دندانپزشکی، به راحتی در آن قرار بگیرند و از پخش شدن میکروب­ها تا حدالامکان جلوگیری نماید. یکی از ویژگیهای یونیت دندان پزشکی، سطح صاف و صیقلی آن است که ضدعفونی کردن آن را بسیار آسان کرده است. هنگام خرید یونیت دندانپزشکی دقت کنید که یونیتی را انتخاب کنید که رنگ سطح آن پخش شده است. چرا که یونیتهای دندانپزشکی با این ویژگی، هنگام ضدعفونی با مواد مختلف، رنگ خود را از دست نخواند داد. یونیت دندان پزشکی، دارای یک منبع جداگانه، برای نگهداری مایع ضد عفونی میباشد. برای استفاده از آن میتوانید آن را با آب مخلوط کنید و میکروارگانیسمها را کاهش دهید. همچنین برای جلوگیری از انتشار میکروب، میتوانید حین کار، از غلافهای یکبار مصرف برای اینسترومنت استفاده کنید. به طور کلی یونیت دندان پزشکی یکی از کاربردی ترین و مهم ترین تجهیزات مورد استفاده برای دندانپزشکی است که دارای بخش های متفاوتی می باشد. دندانپزشک به کمک این محصول، حرکات صندلی را به خوبی کنترل کرده و تسلط خود را بر سایر ابزار حفظ می کند.

معمولاً فیس ماسک به مدت 6 تا 12 ماه استفاده میشود. این فنرها به بریسها متصل میشوند. آنها اغلب در پایان درمان به عنوان یک جایگزین برای کشها در بیمارانی که قادر به استفاده از آنها نیستند، مورد استفاده قرار میگیرند. فنر نمیتواند توسط بیمار برداشته شود. یک دستگاه متداول است که برای بیمارانی که دارای کراس بایت قدامی هستند، استفاده میشود. وسیع کننده کام بر روی دندانهای بالا متصل میشود. یک پیچ در مرکز آن وجود دارد که بیمار آن را به آرامی میچرخاند تا دستگاه را باز کند. با باز شدن آن مشکل کراس بایت اصلاح میشود. این وسیله برای تسریع رشد فک پایین به طرف جلو طراحی شده است. دستگاه هربست برای بیماران در حال رشدی که دارای اوربایت شدید (کلاس 2) هستند و فک پایینشان عقب است، استفاده میشود. این دستگاه ثابت بوده و هر دو بخش بالا و پایین آن به یک بازوی حرکت دهنده متصل هستند. دستگاه دیگری است که برای افزایش رشد رو به جلوی فک پایین طراحی شده است.در این وبسایت اطلاعات مفیدی در مورد تجهیزات دندانپزشکی وجود دارد.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی