مجله اینترنتی خانواده اقتصادی

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

مجله اینترنتی خانواده اقتصادی

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

در اینجا سعی می کنم انواع لوازم خانگی بررسی کنم و سایت های مفید رو معرفی کنم.

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

آیا ارتودنسی دندان ها عوارضی هم به دنبال دارد؟
از ان جایی که این سوال برای بسیاری از افراد و مخاطبین این وب سایت ایجاد شده است و حتی دغدغه افراد این است که انجام این کار باعث ایجاد عارضه ای می شود یا خیر؟ با توجه به تحقیقاتی که انجام شده است بدین نتیجه رسیده ایم که درمان ارتودنسی و جراحی فک هیچ گونه عارضه ای برای افراد به هرماه ندارد و صرفاٌ ممکن است در اثر خطا و یا عدم رعایت درست مراقبت های بعد از ارتودنسی ایجاد شود. پس جهت جلوگیری از بروز چنین عارضه های ناخوشایندی حتما از بهترین دندانپزشک زیبایی و ارتودنسی کمک بگیرید.

دلایل فاصله‌دار شدن دندان‌های پیشین
متداول‌ترین دلایل فاصله دار شدن دندان‌ها به شرح زیر است:

دندان غائب
دندان غائب فاصله از پیش موجود مربوط به خود را خالی می‌گذارد. مشکل ناشی از دندان غائب به مرور و با درآمدن بقیه دندان‌ها پیچیده‌تر می‌شود.

دندان غائببیماری لثه

جدی‌ترین دلیل ایجاد فاصله‌ی بین دندانی ابتلا به بیماری لثه است که تحلیل استخوان فک نگهدارنده‌ی دندان را به دنبال دارد. دندان پس از تحلیل رفتن استخوان فک لق می‌شود، حرکت می‌کند و به این ترتیب فاصله بین دندان‌ها ایجاد می‌شود.

مکیدن انگشت
اگر چه مکیدن انگشت معمولاً باعث اختلال دیپ بایت می‌شود، اما در بعضی موارد این عادت فاصله‌دار شدن دندان‌های پیشین را نیز به دنبال دارد.

زبان زدن
برخی عادت دارند زبان خود را به دندان‌های قدامی فک بالا فشار دهند. زبان زدن یکی از دلایل اصلی فاصله دار شدن دندان‌ها است.

فرنوم لبی بزرگ
فرنوم بافتی است که لثه‌ها و لب‌ها را به هم متصل می‌کند. اگر فرنوم یا بند لب بسیار بزرگ باشد، دندان‌های جلو فاصله‌دار می‌شود.

چه عواملی روی قیمت ارتودنسی نامرئی تاثیر میگذارند؟
همانطور که در ابتدای مقاله هم گفته شد، هیچگاه نمیتوان یک قیمت دقیق برای هیچ یک از خدمات دندانپزشکی ذکر کرد. در عوض ما یک محدوده قیمت میدهیم و ارائه قیمت دقیق را موکول میکنیم به زمانی که به کلینیک ما مراجعه کنید آنگاه با ارزیابی های دقیق قیمت ها را ارائه  میدهیم. اما برخی عوامل که روی هزینه ارتودنسی نامرئی تاثیرگذار هستند را همواره به مراجعان توضیح میدهیم:

برخی از مهمترین عوامل تاثیر گذار روی قیمت ارتودنسی نامرئی عبارتند از:

جایی که در آنجا ساکن هستند
نوع مطب یا کلینیک دندانپزشکی
تخصص و مهارت دندانپزشک (متخصصان ارتودنسی هزینه را منصفانه تر درخواست میدهند)
نوع دستگاه یا سیستم بکار رفته
برنامه های پرداخت (قسطی، نقدی و …)
مدت زمان درمان
سایر هزینه ها
و …

مرحله چهارم: مراقبت های پس از ارتودنسی: مراقبت بعد از ارتودنسی بسیار حائز اهمیت است. در حدود یک هفته پس از برداشتن بریس های دندان، یک جلسه ملاقات با متخصص ارتودنسی در کودکان، بزرگسالان و بارداری برای کار گذاشتن پلاک های متحرک برگذار خواهد شد. به هر حال، گاهی اوقات پلاک های متحرک از قبل ساخته شده و در جلسه برداشتن بریس ها، بر روی دندان ها قرار خواهند گرفت.

پلاک های متحرک ابزارهای ارتودنسی خاص هستند که استفاده از آنها پس از تکمیل درمان برای حفظ نتایج ناشی از مراحل ارتودنسی در کودکان، بزرگسالان و بارداری لازم و ضروری است. در طول این مرحله از درمان، دندان ها به نسبت بی ثبات هستند و می بایست برای تکمیل موفقیت آمیز درمان با استفاده از این پلاک ها در محل نگه داشته شوند.

 

پلاک های دندان بطور سفارشی برای دهان بیمار ساخته می شوند.

در طول شش ماه اول پس از برداشتن بریس های دندان، لازم است که این پلاک ها در طول بیست و چهار ساعت شبانه روز استفاده شوند. اما پس از گذشت این دوره، استفاده از پلاک های متحرک فقط در طول زمان شب انجام می شود، اما با این وجود در این رابطه لازم است به نظر متخصص ارتودنسی در کودکان، بزرگسالان و بارداری و صلاحدید وی توجه شود.

سیم‌کشی فورسوس ارتودنسی

طبق پیشنهاد مرکز ارتودنسی ایالات متحده، توصیه می‌شود تا والدین، کودکان خود را در سن 7 سالگی به متخصص ارتودنسی ارجاع دهند چرا که این روش درمانی، در زمان خردسالی، نتیجه بهتر و سریع‌تری را به دنبال خواهد داشت. سیم‌کشی فورسوس مناسب برخی از کودکانی است که ازدحام و ناهماهنگی شدیدی را تجربه می‌کنند. تجهیزات فورسوس، پوششی درون لنگه متصل به فک است که بریس‌ها متصل شده و برای تنظیم نظم درونی فک بالا و پایین به کار می‌رود.

 

سیم‌کشی فورسوس ارتودنسی

طبق پیشنهاد مرکز ارتودنسی ایالات متحده، توصیه می‌شود تا والدین، کودکان خود را در سن 7 سالگی به متخصص ارتودنسی ارجاع دهند چرا که این روش درمانی، در زمان خردسالی، نتیجه بهتر و سریع‌تری را به دنبال خواهد داشت.

سیم‌کشی فورسوس مناسب برخی از کودکانی است که ازدحام و ناهماهنگی شدیدی را تجربه می‌کنند. تجهیزات فورسوس، پوششی درون لنگه متصل به فک است که بریس‌ها متصل شده و برای تنظیم نظم درونی فک بالا و پایین به کار می‌رود.

انواع سیم‌کشی (بریس) ارتودنسی دندان و کاربرد هر کدام از آن‌ها

گسترش دهنده کام دهان

برای بیمارانی استفاده می‌شود که دندان پرازدحامی دارند؛ دو روش پیشنهاد می‌شود؛ گسترش دهنده کام و یا استخراج دندان‌ها.

خارج نمودن دندان‌ها روشی بوده که پیش‌تر توسط دندانپزشکان انجام می‌شده اما امروزه توصیه بیشتری به انجام روش گسترش‌دهنده وجود دارد. این ابزار که ابتدا با سقف بالایی دهان شما منطبق می‌شود و فشاری را به پشت و بالای مولر‌ها وارد می‌کند، موجب می‌شود تا دندان‌ها به آرامی به سمت جلو حرکت کنند.

این کار موجب گسترش فضای سقف دهان شده و شرایطی را فراهم می‌کند تا بتوان از دیگر انواع سیم‌کشی ارتودنسی برای درمان و تصحیح جایگاه دندان‌های خود استفاده کنید.

 

انواع شلوغی و بهم ریختگی دندانها

شلوغی و بهم ریختگی دندانها ممکن است خفیف، متوسط و یا شدید باشد. این بستگی به این دارد که اندازه فک بیمار و تعداد و ابعاد دندانهایش چقدر است.

شلوغی خفیف: در شلوغی دندانها در حد جزئی، یک دندان جلویی فک بالا یا پایین کمی چرخیده است.

شلوغی متوسط: در این وضعیت دو یا سه دندان جلویی فک بالا یا پایین همپوشانی دارند و کج شده اند.

شلوغی شدید: در شلوغی و بهم ریختگی شدید دندانها، بیشتر دندانهای جلویی بالا یا پایین همپوشانی دارند.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی